Розділи

Мої досягнення



  • Увійшла в ТОП-50 найкращих учителів України (Національна освітня премія «Global Teacher Prize Ukraine – 2018») https://osvitoria.media/experience/global-teacher-prize-ukraine-nazvaly-imena-top-50-najkrashhyh-vchyteliv-ukrayiny/
  • Увійшла до 50-ки найкращих учителів України, зокрема до вісімки найкращих учителів української літератури (Національна освітня премія «Global Teacher Prize Ukraine — 2017») (https://officiel-online.com/news?id=8707).
  • Увійшла до «Енциклопедії» про сучасних учителів".
  • Провела 8 авторських майстер-класів, 27 відкритих уроків і виховних заходів.
  • Була організатором І, ІІ, ІІІ, ІV Всеукраїнської науково-практичної конференції «Українська та світова література в сучасному контексті» (Ніжин, 2012 р., 2013 р., 2014 р., 2015 р.) та редактором збірок конференцій.
  • Є учасником 35 освітянських всеукраїнських та обласних конкурсів (23 дипломи).
  • Узяла участь у 21 міжнародній, 36 всеукраїнських, 4 вузівських, 1 міжвузівській, 5 регіональних конференціях.
  • Має 147 публікацій: 1 автореферат, 9 посібників (4 у співавторстві), 34 статті в провідних фахових виданнях, 53 статті в збірниках матеріалів конференції, 50 — в інших виданнях.
  • Нагороджена 57 дипломами.
  • Презентувала свої новації на V Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти — 2014» (виступ «Шляхи підвищення професійної компетентності вчителя щодо здійснення ґендерного виховання старшокласників» (Київ, 2014), VІІІ Міжнародному фестивалі педагогічних інновацій (виступ «Підвищення компетентності вчителів щодо здійснення ґендерного виховання учнів»), зимовій сесії «Web-STEM-школа» (відеовиступ «Сучасні підходи до підвищення компетентності вчителів щодо здійснення ґендерного виховання старшокласників» (2018 р.).
  • Систематично підвищує професійну кваліфікацію: вивчала проблему ґендерного насилля в Польщі в рамках реалізації Програми рівних можливостей та прав жінок в Україні ЄС-ПРООН (Варшава, 2011 р.); освоїла курс англійської мови (рівні А 1 — А 2) на сайті www.lingva.ua (Асоціація інноваційної та цифрової освіти, Skills Academy) (Київ, 2017 р.);  пройшла тренінгові програми: «Майбутнє починається сьогодні» (Чернігів, 2007), «Рівний — рівному» (Чернігів, 2009), «Подолання ґендерного насилля» (Ніжин, 2011)), курси (Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, українська мова та література, 2010 р.); брала участь у Всеукраїнських Інтернет-марафонах: «Досвід успішних реформ естонської й фінської освіти для України. Європейський контекст» (2017 р.), «Інноваційні технології та методики освіти» (2017 р.), «Світові освітні практики. Досвід Канади» (2018 р.); брала участь у вебінарах: «Minecraft як засіб підготовки до ЗНО» (на порталі etutorium.com, 2018 р.), «Інтерактивні технології в освіті: залучаємо учнів у процес навчання за допомогою Інтернет-сервісів» (освітній проект «На урок», 2018 р.), «Розвиток навичок 21 століття через проектно-зорієнтоване навчання» (2018 р.), «Інструменти для розвитку критичного і креативного мислення дітей» (2018 р.), «Інтернет-олімпіада — сучасний інструмент використання ІКТ в освітньому процесі» (2018 р.), «STEAM — драйвер розвитку в учнів ключових компетентностей і навичок майбутнього» (2018 р.), «Підсумки І Всеукраїнської інтернет-олімпіади „На Урок“ та розбір найпоширеніших помилок учасників» (2018 р.), «Сучасне патріотичне виховання» (2018 р.), «Навчитись вчитися: мислення зростання — основа розвитку учнів» (2018 р.); брала участь участь в афілійованих (не)конференціях міні-EdCamp: «Учительcтво й учнівство — мистецтво бути разом. For future!» (Чернігів, 2018 р.), «Вчительство у реаліях Нової Української Школи: професійне перезавантаження» (Ніжин, 2018 р.), «Школа успіху: учитель-натхненник = учень-лідер» (Конотоп, 2018 р.); на сайті «Prometheus» пройшла онлайн-курси: «Критичне мислення для освітян» (2017 р.), «Візуалізація даних», «Як створити масовий відкритий онлайн-курс» (2018 р.); пройшла курс «Go Pollock на сучасному уроці» (2018); на веб-порталі видавничої групи «Основа» брала участь у майстер-класах: «Сервіси для створення ментальних карт», «Сервіси для створення навчальних коміксів», «Відеопрезентації Moovly» (2018 р.); брала участь у рефлексивному тренінгу «Партнерство в освіті» (науково-методичний семінар-тренінг «Упровадження педагогіки успіху в освітній простір ліцею») (2017 р.), тренінгу К. Литвин "Освітній простір покоління Z: нові виклики" (2018 р.), Ю. Гайдученка "Інноваційні освітні інструменти сучасного вчителя" (2018 р.); брала участь у вікітренінгу для вчителів закладів загальної середньої освіти України з метою формування медіаграмотності засобами Вікіпедії в умовах Нової української школи (Київ, ГО «Вікімедіа Україна», 2018 р.); брала участь у навчальному тренінгу з написання бізнес-планів (проект МОМ «Зміцнення самозабезпечення внутрішньо переміщених осіб та громад, що постраждали від конфлікту в Україні») (Чернігів, ГО «Асоціація демократичного розвитку», 2018 р.,); брала участь у Міжнародному проекті ЮНІСЕФ «Найбільший урок у світі» (2018), Міжнародному проекті «Молодь дебатує» (Німеччина, 2018).
  • Підготувала 18 призерів Всеукраїнської шкільної дистанційної олімпіади з української мови «Всеосвіта весна — 2018», 14 — Всеукраїнської Інтернет-олімпіади з української мови та літератури «На Урок», 9 призерів Всеукраїнських олімпіад з української мови та літератури, психології та педагогіки.
  • Підготувала 13 призерів Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт.
  • Консультувала учнів у процесі написання практикумів, була редактором 8 видань: Борщ А. «Виховання сімейних цінностей старшокласників у процесі літературного діалогу з батьками», Міхієнко Ю. В. «Дизайн шкільної форми старшокласників», Зінченко Т. А. «Використання ефективних копінг-стратегій у процесі підготовки старшокласників до ЗНО з української мови та літератури», Линник О. С. «Технологія виконання домашніх завдань з української літератури в старшій школі», Нечипоренко В. В. «Патріотичне виховання старшокласників у процесі вивчення української мови засобами інформаційно-комунікаційних технологій», Кантур А. А. «Роль фізкультхвилинок у формуванні життєстійкості старшокласників», Андрійко О. І. «Літературна відеохвилинка як жанр сучасного відеомистецтва», Гопка І. С. «Модель старшої української школи (за Законом України „Про освіту“ (2017))» (https://tatianasiltsc.blogspot.com/p/blog-page_96.html ).
  • Підготувала 10 призерів всеукраїнських, обласних конкурсів (https://tatianasiltsc.blogspot.com/p/blog-page_78.html )
  • Підготувала 115 учнів до участі в конференціях (https://tatianasiltsc.blogspot.com/p/blog-page_93.html ), консультувала 118 учнів у процесі написання наукових статей (https://tatianasiltsc.blogspot.com/p/blog-page_91.html ).
  • Створила власний освітній онлайн-ресурс «Шлях до самовдосконалення сучасного педагога» (https://tatianasiltsc.blogspot.com/ ), який зайняв четверту рейтингову позицію серед веб-майданчиків вчителів середніх та старших класів на фестивалі-огляді освітніх веб-ресурсів «Навчаємо української» (м. Запоріжжя, 2016 р.); 8 відеоуроків з української мови, 29 географічних відеохвилинок, котрі розміщені на власному YouTube-каналі (https://www.youtube.com/channel/UChhRoltjDBmm-OemOjsqpmA/videos ), 10 відеоуроків патріотичного виховання старшокласників (спільно з ученицею Нечипоренко В. В.) (http://viollettka.blogspot.com/p/blog-page_20.html ), 9 дизайн-проектів старшої школи майбутнього (спільно з ученицею Гопкою І.) (https://www.youtube.com/channel/UC4vgEq7wRwwnjkfnQrQ6w_A/videoshttps://drive.google.com/file/d/1VoB48T3rnI124RaPq1TNdP_6X6u-Jj8A/view ), 20 літературних відеохвилинок (спільно з ученицею Андрійко О.) (https://www.youtube.com/channel/UCnUUSr-DusJN2zk52Blo2Xw/videos ), а також електронні тести в програмах «Kahoot», «Quizizz», «Learningapps», «хмари слів», віртуальні плакати (https://tatianasiltsc.blogspot.com/p/blog-page_699.html ), відеоролики («Моя педагогічна діяльність», «Сучасні українські та зарубіжні письменники», «Успіх», «Роль учителів у формуванні успішної особистості учня», «Сім'я без ґендерного насильства — основа гармонійних взаємин між чоловіком і жінкою», «Патріотичне виховання учнів засобами української патріотичної пісні: колаж пісень», «Справжнє кохання: колаж мелодрам», «Моральне виховання учнів засобами мультиплікаційних фільмів на уроці української мови» та ін. (https://tatianasiltsc.blogspot.com/p/blog-page_82.html )
  • Провела ряд тренінгів для старшокласників та вчителів: «Як ефективно підготуватися до ЗНО» (2015—2018 р.) https://drive.google.com/file/d/1zET2twm6ZzBO3QkQ2_betNGt-4hDGDgL/view?usp=sharing , «Формування акмеологічної позиції вчителя» (2015 р.) https://drive.google.com/open?id=0B_0PzmvDEzqubGZmTHZSSkJJN1E , «Модель та структура сучасного уроку» (2015 р.) https://drive.google.com/file/d/0B_0PzmvDEzquV01oS2FhOE1KLVU/view?usp=sharing , «Формування особистості учня в контексті впровадження педагогіки успіху в навчально-виховний процес ліцею» (2014 р.) https://drive.google.com/file/d/0B_0PzmvDEzqudFZlYmpvZEVRblk/view?usp=sharing , «Формування потреби бути успішною особистістю» (2015 р.) https://drive.google.com/file/d/0B_0PzmvDEzquWVdQaTF0UnJwTkk/view?usp=sharing , «Формування морально-етичних цінностей учнів у процесі вивчення суспільно-гуманітарних дисциплін» (2016 р.), https://drive.google.com/file/d/0B_0PzmvDEzquZ3BEdHc3THY5ekU/view?usp=sharing , «Формування соціально-політичних цінностей на заняттях суспільно-гуманітарного циклу» (2017) https://drive.google.com/file/d/1fxGg52Pfhy8hG1GxANqxf-iVTH1cO_8a/view?usp=sharing , «Шлях до самовдосконалення сучасного вчителя» (2017), «Роль педагога в Новій українській школі» (2018 р.) https://tatianasiltsc.blogspot.com/2018/03/blog-post_38.html
  • Розробляє інтерактивні форми роботи, що сприяють підвищенню ефективності підготовки учнів до ЗНО з української мови та літератури (асоціативні картки, флеш-карти, хмари слів, мультимедійні плакати, онлайн-тести, узагальнюючі схеми й таблиці, «Знайди зайве», «Витягни картку», «Робота з тренажериками», «Установлення відповідності», «Установлення хронологічної послідовності», «Заповнення пропусків», «Робота в парах», «Робота в мікрогрупах», «Доповнення схем», «Створення навчальних коміксів» тощо) (https://tatianasiltsc.blogspot.com/p/blog-page_67.html https://tatianasiltsc.blogspot.com/p/blog-page_524.htmlhttps://tatianasiltsc.blogspot.com/p/blog-page_767.html https://tatianasiltsc.blogspot.com/p/blog-page_686.html https://tatianasiltsc.blogspot.com/p/blog-page_538.htmlhttps://tatianasiltsc.blogspot.com/p/blog-page_23.html ).
  • Має власний Youtube-канал https://www.youtube.com/channel/UChhRoltjDBmm-OemOjsqpmA/videos.
Відеопрезентацію педагогічної діяльності Тетяни Іванівни можна переглянути за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=ODgxCyLJ_zY

Публікації[ред. • ред. код]

Автореферат дисертації[ред. • ред. код]

1. Бутурлим Т. І. Формування ґендерної культури старшокласників у процесі вивчення української літератури: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.07 «Теорія і методика виховання» / Бутурлим Т. І. ; Інститу проблем виховання НАПН України. ‒ Київ, 2013. — 20 с.

Навчальні та навчально-методичні посібники[ред. • ред. код]

  1. Бутурлим Т. І. Ґендерне позиціонування в українській літературі 70-90 років ХІХ ст. (на матеріалах творчості І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного): навчальний посібник / Тетяна Іванівна Бутурлим. — Ніжин: МІЛАНІК" ПП Лисенко М. М., 2008. — 155 с.
  2. Бутурлим Т. І. Ґендерне позиціонування в українській літературі 70-90 років ХІХ ст. (на матеріалах творчості І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного): навчальний посібник / Тетяна Іванівна Бутурлим. — [2-е вид., доп., перероб.]. — Ніжин: Вид-во НДУ ім. М.Гоголя, 2011. — 157 с.
  3. Бутурлим Т. І. Ґендерна теорія в таблицях і схемах: навчально-методичний посібник / Тетяна Іванівна Бутурлим. — Ніжин: Вид-во НДУ ім. М.Гоголя, 2011. — 41 с.
  4. Бутурлим Т. І. Застосування ґендерного підходу в процесі вивчення української літератури: навчально-методичний посібник / Тетяна Іванівна Бутурлим. — Ніжин: Вид-во НДУ ім. М.Гоголя, 2011. — 97 с.
  5. Бутурлим Т. І. Шлях до самоактуалізації: навчально-методичний посібник. Ч І / Г. Ф. Мєзенцева, Т. І. Бутурлим — Ніжин: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя, 2008. — 72 с.
  6. Бутурлим Т. І. Шлях до самоактуалізації: навчально-методичний посібник. Ч ІІ / Т. І. Бутурлим. — Ніжин: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя, 2008. — 144 с.
  7. Бутурлим Т. І. Формування позитивного мислення старшокласників у процесі вивчення сучасної української літератури: навчально-методичний посібникдля вчителів української літератури (теоретичний аспект проблеми, програма, орієнтовне календарно-тематичне планування, розгорнуті конспекти занять) / Т. І. Бутурлим, Т. А. Бронзенко. — Ніжин: Видавництво ФОП Лук'яненко В. В., ТПК «Орхідея», 2015. — 253 с.
  8. Борисюк С. О. та інші. Практикум із самовиховання: навч.-метод. посібник / С. О. Борисюк, Т. І. Бутурлим, Г. Бейгер, О. В. Лісовець. — Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2015. — 149 с.
  9. Борисюк С. Сімейно орієнтований підхід та інтегровані соціальні служби як складові системи гейткіпінгу / С. Борисюк, О. Плахотнік, І. Борисюк, Т. Бутурлим // Wspolczesna rodzina jako srodowisko opiekuczo-wychowawcze / Redakcja naukowa: Halina Bejger, Oleg Lisovets, Renata Kartaszynska, Swietlana Borysiuk. — Nizyn: PP Lisenko M. M., 2017. — 332 s.

Статті в наукових фахових виданнях[ред. • ред. код]

  • Бутурлим Т. І. Взаємозв'язок ґендерної педагогіки та української літератури / Т. І. Бутурлим // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. — Чернігів: ЧДПУ, 2011. — Вип. 84. — С. 28 — 31.
  • Бутурлим Т. І. Виховання ґендерної культури старшокласників у процесі контент-аналізу телевізійних реклам та художніх фільмів / Т. І. Бутурлим // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. — Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2009. — № 6. — Ч. 2. — С. 180—184.
  • Бутурлим Т. І. Ґендерна експертиза української суспільної думки: історичний аспект (психолого-педагогічна просвіта старшокласників) / Т. І. Бутурлим // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. — Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2009. ‒ № 2. — С. 52–55.
  • Бутурлим Т. І. Дидактичні умови формування ґендерної культури старшокласників у контексті інтерпретації художніх текстів / Т. І. Бутурлим // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Сер. 16 «Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики»: зб. наук. пр. / ред. кол. : Н. В. Гузій [та ін.]. — К. : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2010. — Вип. 11 (21). — С. 191—196.
  • Бутурлим Т. І. До питання про ґендерну культуру старшокласників / Т. І. Бутурлим // Рідна школа. — 2009. — № 12 (960). — С. 22–25.
  • Бутурлим Т. І. Ідея ґендерного виховання в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського / Т. І. Бутурлим // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. — Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2008. ‒ № 5. — С. 141—143.
  • Бутурлим Т. І. Понятійно-сутнісні аспекти ґендерної культури особистості / Т. І. Бутурлим // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка. — Тернопіль: ТНПУ ім. Володимира Гнатюка, 2012. — № 4. — С. 77 — 83.
  • Бутурлим Т. І. Практичні рекомендації щодо впровадження технології формування ґендерної культури старшокласників засобами української літератури в навчально-виховний процес / Т. І. Бутурлим // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 16. Творча особистість вчителя: проблеми теорії і практики: зб. наук. праць / відп. ред. Н. В. Гузій. ‒ Вип. 21 (31). ‒ К. : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013.‒ С. 211—216.
  • Бутурлим Т. Прихований навчальний план програм із української літератури для старших класів загальноосвітньої школи / Т. Бутурлим // Наукові записки НДУ імені М. Гоголя. Психолого-педагогічні дисципліни. — 2012. ‒ № 7. — С. 118‒123.
  • Бутурлим Т. І. Роль батьків у формуванні ґендерної культури старшокласників / Т. І. Бутурлим // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: наук. журн. — Суми: СумДПУ ім. А С. Макаренка, 2010. — № 4 (6). — С. 145—157.
  • Бутурлим Т. І. Структурно-функціональна модель формування ґендерної культури старшокласників у процесі вивчення української літератури / Т. І. Бутурлим // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. — Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2011. — № 5. — С. 42–46.
  • Бутурлим Т. І. Технології формування ґендерної культури старшокласників засобами української літератури / Т. І. Бутурлим // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, досвід, проблеми: зб. наук. праць. — Київ ; Вінниця: Планер, 2012. — Вип. 33. — С. 72–79.
  • Бутурлим Т. І. Українська література як засіб формування ґендерної культури старшокласників / Т. І. Бутурлим // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. — Ніжин: НДУ ім. М.Гоголя. — 2009. — № 4. — С. 109—116.
  • Бутурлим Т. І. Формування ґендерної культури ліцеїстів засобами реклами / Т. І. Бутурлим // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. — Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2008. — № 3. — С. 70 — 74.
  • Бутурлим Т. І. Формування ґендерної культури старшокласників у процесі вивчення сучасної української літератури (на матеріалі саги в новелах М. Матіос «Майже ніколи не навпаки») / Т. І. Бутурлим // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. — Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2009. ‒ № 1. — С. 60 — 63.
  • Бутурлим Т. І. Формування ґендерної культури старшокласників у процесі вивчення сучасної української літератури (на прикладі повісті Наталки Сняданко «Колекція пристрастей, або Пригоди молодої українки») / Т. І. Бутурлим // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. — Чернігів: ЧДПУ, 2009. — Вип. 61. — С. 41 — 44.
  • Бутурлим Т. І. Формування ґендерної культури старшокласників у процесі вивчення української літератури/ Т. І. Бутурлим // Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки» (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя). — Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2013. ‒ № 5. — С. 117—122.
  • Бутурлим Т. І. Формування ґендерної культури старшокласників у процесі вивчення творчості Тараса Шевченка / Т. І. Бутурлим // Наукові записки. Серія «Філологічні науки». Кн. 4 (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя). — Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2014. ‒ С. 16-20.
  • Бутурлим Т. І. Формування життєстверджуючих цінностей старшокласників у контексті ґендерного виховання засобами української літератури (на прикладі вивчення роману В. Підмогильного «Місто») / Т. І. Бутурлим // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Вип. 122 / Чернігівський національний університет імені Т. Г. Шевченка; гол. ред.. Носко М. О. — Чернігів: ЧНПУ, 2014. ‒ С. 39 — 44.
  • Бутурлим Т. І. Формування позитивного мислення старшокласників у процесі вивчення української літератури: ґендерний аспект / Т. І. Бутурлим // Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки» (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя). — Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2014. ‒ № 3. — С. 125—130.
  • Бутурлим Т. І. Характер гендерних взаємин персонажів роману Валер'яна Підмогильного «Місто» / Т. І. Бутурлим // Дивослово. — 2015. — № 9 (672). — С. 6 — 10.
  • Бутурлим Т. І. Сім'я в умовах кризової ситуації в Україні (за романом Ліни Костенко «Записки українського самашедшего») / Т. І. Бутурлим // Українська мова і література в школах України. — 2016. — № 10 (162), жовтень. — С. 50 — 57.
  • Бутурлим Т. І. Формування відповідального ставлення до сторення майбутньої сім'ї (за романом Ірен Роздобудько «Ґудзик») / Т. І. Бутурлим // Українська мова і література в школах України. — 2016. — № 10 (162), жовтень. — С. 46 — 52.
  • Бутурлим Т. І. Ролі-маски: за і проти (за фарсом-фантасмагорією Неди Нежданої «Угода з ангелом») / Т. І. Бутурлим // Укр. мова та літ. в школах України. — 2016. — № 12. — С. 35 — 44.
  • Бутурлим Т. І. Літературна гра «Кращий знавець сучасної української літератури» / Т. І. Бутурлим // Укр. мова та літ. в школах України. — 2017. — № 2. — С. 54 — 62.
  • Бутурлим Т. І. Патріотичне виховання старшокласників у процесі вивчення української мови (на прикладі теми «Тропи», 10 клас) / Т. І. Бутурлим // Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки» (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя). — Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2016. ‒ № 4. — С. 64-67.
  • Бутурлим Т. І. Українська література як засіб формування неприйняття ґендерного насильства / Т. І. Бутурлим // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка (педагогічні науки). — Старобільськ: Вид-во Державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка». — 2017. — № 4 (309), травень. — С. 105—113.
  • Бутурлим Т. І. Утвердження життєвих цінностей у поезії Олександра Ірванця (урок в 11 класі) / Т. І. Бутурлим // Дивослово. — 2017. — № 6 (723). — С. 7 — 11.
  • Бутурлим Т. І. Як мислити позитивно у складних соціально-політичних умовах ХХІ ст. (Урок в 11 класі за поезією Сергія Жадана) / Т. І. Бутурлим // Дивослово. — 2017. — № 6 (723). — С. 12 — 16.
  • Бутурлим Т. І. Усвідомлення помилок художніх персонажів як шлях до самовдосконалення учнів / Т. І. Бутурлим // Психологічний часопис: збірник наукових праць / за ред. С. Д. Максименка. — № 3 (7). — Вип. 7. — Київ: Інститут психології імені Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України, 2017. — С. 17 — 25.
  • Бутурлим Т. І. Педагогічні умови формування ґендерної культури учнів 10 — 11 класів засобами української літератури / Т. І. Бутурлим // Психологічний часопис: зб. наук. праць. — 2016. — № 1 (3). — С. 31 — 40.
  • Бутурлим Т. І. Виховання в старшокласників неприйняття ґендерного насильства в сім'ї // Педагогіка і психологія професійної освіти. — 2017.
  • Бутурлим Т. І. Роль позитивного мислення в життєвому сценарії тараса й лукерії (за драмою Олександра Забарного «Грішниця») / Т. І. Бутурлим // Дивослово. — 2018. — № 3 (732). — С. 38 — 42.

Статті в збірниках матеріалів конференцій[ред. • ред. код]

  1. Бутурлим Т. І. Виховання ґендерної культури старшокласників у процесі психолого-педагогічного аналізу телевізійних реклам та художніх фільмів / Т. І. Бутурлим // Актуальні проблеми підготовки фахівців у галузі соціально-психологічної діяльності: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (Ніжин, 5 — 7 листопада 2009 р.) / Ніжинський держ. ун-т ім. М. Гоголя; за заг. ред. А. І. Конончук. — Ніжин: Видавництво НДУ імені М. Гоголя, 2009. — С. 26 — 27.
  2. Бутурлим Т. І. Ґендерна експертиза навчальної програми з української літератури для старшої школи / Т. І. Бутурлим // Молода наука України. Перспективи та пріоритети розвитку: матеріали ІХ Всеукр. наук.-практ. заочн. конф. (Київ, 22–24 грудня 2011 р.) / Всеукраїнське громадське об'єднання «Нова освіта». — К. : ВПЦ «Copy Art», 2012. — С. 50 — 52.
  3. Бутурлим Т. І. Ґендерна інтерпретація художніх творів у старших класах із поглибленим вивченням української літератури / Т. І. Бутурлим // Сучасна молодь: крок у майбутнє: матеріали ІІ Міжнар. конф. для студентів та аспірантів (Суми, 14 — 15 травня 2008 р.) / СумДПУ ім. А. С. Макаренка ; заг. ред. В. В. Бугаєнко, О. М. Полякової. — Суми: Вид-во СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2008. — С. 259—265.
  4. Бутурлим Т. І. Ґендерне позиціонування в рекламних оголошеннях / Т. І. Бутурлим // Проблеми та перспективи сучасної психології: матеріали всеукр. наук.-практ. конф. (Запоріжжя, 20 березня 2010 р.) / Запорізька міська громадська організація «Істина». — Запоріжжя: Запорізька міська громадська організація «Істина», 2010. — С. 8 — 10.
  5. Бутурлим Т. І. Ґендерний аналіз заголовків і фото журнальних статей як засіб формування ґендерної культури старшокласників / Т. І. Бутурлим // Наука і вища освіта: тези доповідей учасників ХVІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. для студентів і молодих учених (Запоріжжя, 22–23 квітня 2010 р.); у 4 т. / Класичний приватний університет ; заг. ред. В. М. Огаренка та ін. — Запоріжжя: Вид-во КПУ, 2010. — Т. 2. — 2010. — С. 306.
  6. Бутурлим Т. І. Ґендерні студії на уроках української літератури ("Ґендерна картина світу в романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?») / Т. І. Бутурлим // Ніжинська філологічна школа: минуле, сьогодення, майбутнє: матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. студент. конф. (Ніжин, 24 — 25 березня, 2004 р.) / упоряд. В. Г. Кучерявець, В. О. Сидоренко. — Ніжин: Вид-во НДПУ ім. М. Гоголя, 2004. — С. 19 — 41.
  7. Бутурлим Т. І. До питання про ґендерну культуру старшокласників / Т. І. Бутурлим // Культура та інформаційне суспільство ХХІ ст. : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. молодих учених (Харків, 24 — 25 квітня 2008 р.) / Харк. держ. нац. акад. культури ; відп. ред. Т. Д. Булах. — Х. : ХДАК, 2008. ‒ С. 95 — 96.
  8. Бутурлим Т. І. Закономірності ґендерної інтеракції в системі «вчитель — учень» / Т. І. Бутурлим // Головні проблеми державно-правового захисту жінок в Україні. Гендерні студії: матеріали І Всеукр. наук.-практ. конф. для студентів та аспірантів (Суми, 15 травня 2009 р.) / Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; відп. ред. О. А. Луценко. — Суми: ПП Кубраков С. Г., 2009. — С. 110—115.
  9. Бутурлим Т. І. Застосування сучасних педагогічних технологій у процесі формування ґендерної культури старшокласників / Т. І. Бутурлим // Інтеграція змісту психолого-педагогічної підготовки майбутніх педагогів: матеріали міжвуз. наук.-практ. конф. (Євпаторія, 30 — 31 березня 2010 р.) / Євпаторійський ін-т соц. наук РВНЗ «Кримський гуманітарний університет» (м. Ялта) ; заг. ред. М. Прокоф'євої, В. Фадєєва. — Євпаторія: Вид-во Євпаторійського ін-ту соц. наук РВНЗ «Кримський гуманітарний університет», 2010. — С. 62 — 66.
  10. Бутурлим Т. І. Модель ґендерних взаємовідносин в постмодерній прозі (за романами «Записки українського самашедшего» Л. Костенко та «Щоденник моєї секретарки» Братів Капранових / Т. І. Бутурлим // Українська та світова література в сучасному контексті: матеріали І Всеукр. наук.-практ. конф. (Ніжин, 6 квітня 2012 р.) / Ніжинський обл. пед. ліцей Чернігів. обл. ради; ред. Т. І. Бутурлим. — Ніжин: Вид-во «Міланік» ПП Лисенко М. М., 2012. — С. 98 — 108.
  11. Бутурлим Т. І. Модель статевого виховання школи майбутнього / Т. І. Бутурлим // Молода наука України — третє тисячоліття: матеріали VI Всеукр. з міжнар. участю наук.-практ. заочн. конф. (Дніпропетровськ, 8 — 10 червня 2011 р.) / Всеукраїнське громадське об'єднання «Нова освіта». — Дніпропетровськ: ПП «Таїс», 2011. — С. 44 — 50.
  12. Бутурлим Т. І. Особливості ґендерного світогляду ліцеїстів / Т. І. Бутурлим // Активізація пізнавальної діяльності та розвиток творчих здібностей учнів у навчально-виховному процесі на основі особистісно зорієнтованої системи навчання та виховання: матеріали наук.-практ. конф. (Ніжин, 2008 р.) / Ніжинський обл. пед. ліцей Чернігів. обл. ради ; заг. ред. Т. Д. Булах. — Ніжин: Вид-во «Міланік» ПП Лисенко М. М., 2008. — С. 98 — 108.
  13. Бутурлим Т. І. Особливості ґендерного світогляду старшокласників / Т. І. Бутурлим // Актуальні проблеми практичної психології: зб. наук. праць / Інститут психології, історії та соціології ХДУ ; заг. ред. М. Й. Боришевського, В. В. Клименка, Л. Е. Орбан-Лембрик та ін. — Херсон: ПП Вишемирський В. С., 2009. — Ч. І. — С. 175—182.
  14. Бутурлим Т. І. Особливості організації ґендерної просвіти вчителів української літератури / Т. І. Бутурлим // Перший крок у науку: матеріали VІ Всеукр. наук.-практ. конф. (Луганськ, 5 — 6 квітня 2011 р.) / Луганський нац. ун-т ім. Т. Шевченка ; заг. ред. С. В. Савченка. — Луганськ: Поліграфресурс, 2011. — С. 7 — 13.
  15. Бутурлим Т. І. Особливості правового виховання в процесі вивчення української літератури кінця ХІХ — початку ХХІ ст.: ґендерний аспект / Т. І. Бутурлим // Права та обов'язки людини і громадянина в Україні: матеріали ІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (Ніжин, 22 листопада 2013 р.) / уклад. О. С. Дудченко. ‒ Ніжин: Видавництво НДУ імені М. Гоголя, 2013. — С. 197—203.
  16. Бутурлим Т. І. Релаксація як засіб формування ґендерної культури старшокласників на уроках української літератури / Т. І. Бутурлим // Інформаційні технології в креативному навчанні творчо обдарованих старшокласників: матеріали всеукр. наук.-практ. конф. (Київ, 15 листопада 2012 р.) / Інститут обдарованої дитини. — К. : Вид-во Інституту обдарованої дитини НАПН України, 2012. — С. 10 — 15.
  17. Бутурлим Т. І. Роль ґендерного контент-аналізу художнього тексту у формуванні адекватного вибору старшокласниками партнера ґендерної комунікації / Т. І. Бутурлим // Актуальні проблеми психології: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія: зб. наук. праць / Інститут психології імені Г. С. Костюка АПН України ; заг. ред. С. Максименка. — Київ ; Кіровоград: ДП «Інформаційно-аналітичне агентство», 2009. — Т. Х. — Вип. 13. — С. 137—145.
  18. Бутурлим Т. І. Стуктурні компоненти, критерії, показники та рівні вихованості ґендерної культури учнів засобами української літератури / Т. І. Бутурлим // Воздействие социальной среды на воспитание и формирование личности: классические и инновационные подходы к изучению проблематики: материалы междунар. наук.-практ. конф. (Донецк, 20 — 21 декабря 2012 г.) / Научн. журнал «Аспект» ; общ. ред. Д. П. Маловец-кая, И. И. Каратеев. — Донецк: Ноулидж, 2012. — С. 104—109.
  19. Бутурлим Т. І. Технологія формування ґендерної культури старшокласників засобами української літератури / Т. І. Бутурлим // Другі Арватівські читання: зб. матеріалів міжнар. наук.-практ. конф. (Ніжин, 4-5 квітня 2013 р.) / НДУ імені М. Гоголя, 2013. — С. 223—238.
  20. Бутурлим Т. І. Фізкультхвилинка як засіб формування ґендерної культури старшокласників на уроках української літератури / Т. І. Бутурлим // Актуальні проблеми педагогічної науки: матеріали ІІІ Всеукр. наук.-практ. заочн. конф. (Миколаїв, 9-11 листопада 2012 р.) / Всеукр. громадське об'єднання «Нова Освіта» ; відп. ред. Д. Сторчеус. — Миколаїв: ВПЦ «Copy Art», 2012. — С. 47 — 49.
  21. Бутурлим Т. І. Формування паритетної культури старшокласників (із досвіду роботи практичного психолога) / Т. І. Бутурлим // Здобутки, проблеми та перспективи педагогічної науки та практики в умовах інноваційної перебудови української національної освіти: матеріали ІІІ Всеукр. студент. наук.-практ. конф. (Умань, 16 квітня 2010 р.): у 2 ч. / Уманський держ. пед. ун-т ім. П. Тичини ; відп. ред. кол. : Н. С. Побірченко та ін. — Умань: ВПЦ «Візаві», 2010. — Ч. І. − С. 240—243.
  22. Бутурлим Т. І. Художній текст як засіб формування ґендерної культури старшокласників / Т. І. Бутурлим // Ґендерна освіта — ресурс розвитку паритетної демократії: матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (Тернопіль, 27 — 29 квітня 2011 р.) / Тернопільський нац. пед. у-т імені В. Гнатюка ; заг. ред. В. П. Кравця, Т. В. Говорун, О. М. Кікінежді. — Тернопіль: Програма розвитку ООН в Україні, 2011. — С. 313—316.
  23. Бутурлим Т. І. Виховні можливості сучасної української художньої літератури / Т. І. Бутурлим // Українська та світова література в сучасному контексті: матеріали ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (Ніжин, 14 бер. 2014 р.) / відп. ред. Т. І. Бутурлим. — Ніжин: ФОП Лук'яненко В. В. ТПК «Орхідея», 2014. — С. 86-92.
  24. Бутурлим Т. І. Технологія формування ґендерної культури старшокласників у процесі вивчення української літератури / Т. І. Бутурлим // Українська та світова література в сучасному контексті: матеріали ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (Ніжин, 14 бер. 2014 р.) / відп. ред. Т. І. Бутурлим. — Ніжин: ФОП Лук'яненко В. В. ТПК «Орхідея», 2014. — С. 92-104.
  25. Бутурлим Т. І. Психоаналітична рецепція пов'язаних із Чернігівщиною художніх творів Тараса Шевченка / Т. І. Бутурлим // Українська та світова література в сучасному контексті: матеріали ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (Ніжин, 14 бер. 2014 р.) / відп. ред. Т. І. Бутурлим. — Ніжин: ФОП Лук'яненко В. В. ТПК «Орхідея», 2014. — С. 132—148.
  26. Бутурлим Т. І. Шляхи підвищення професійної компетентності вчителя щодо здійснення ґендерного виховання старшокласників / Т. І. Бутурлим // Підготовка компетентного вчителя: традиції та інновації: матеріали Всеукр. наук.-метод. семінару (м. Умань, 21 березня 2014 р.) / ред. кол.: Ярошинська О. О. та ін. — Умань: ФОП Жовтий О. О., 2014. — С. 15 — 21.
  27. Бутурлим Т. І. Виховання ненасильницької моделі поведінки старшокласників засобами української літератури: ґендерний аспект / Т. І. Бутурлим // Дитинство без насильства: суспільство, школа, сім'я на захист прав дітей: зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Тернопіль, 29 — 30 квітня 2014 р.) / заг. ред. О. Кікінежді. — Тернопіль: Стереоарт, 2014. — С. 625—628.
  28. Бутурлим Т. І. Формування професійної компетентності вчителя щодо здійснення ґендерного виховання старшокласників / Т. І. Бутурлим // Формування життєвих компетентностей учнів в умовах особистісно зорієнтованого навчання та виховання: зб.матеріалів наук.-практ.конф. (м. Ніжин, 27 березня 2014 р.). — Ніжин: ФОП Лук'яненко В. В.ТПК «Орхідея», 2014. — С. 200—212.
  29. Бутурлим Т. І. Мотивування старшокласників до зіставлення власних ґендерних цінностей та ґендерних цінностей персонажів українських художніх творів / Т. І. Бутурлим // Ґендерна освіта в сучасному університеті: досвід, проблеми та перспективи: : зб. матеріалів Міждисц. всеукр. наук.-практ. конф. студентів і молодих учених (м. Кривий Ріг, 22-23 жовтня 2014 р.). — Кривий Ріг: КПІ ДВНЗ «КНУ», 2014. — С. 85 — 87.
  30. Бутурлим Т. І. Взаємозв'язок правового й гендерного виховання в процесі вивчення драматичної поеми Івана Кочерги «Свіччине весілля» / Т. І. Бутурлим // Права та обов'язки людини і громадянина в Україні: матеріали ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф. Ч.1(м. Ніжин, 21 листопада 2014 р.). — Ніжин: Вид-во НДУ ім. М.Гоголя, 2014. — С. 11 — 14.
  31. Бутурлим Т. І. Підвищення ґендерної компетентності вчителів / Т. І. Бутурлим // Научные открытия — путь к развитию общества: материалы Х (LХІІ) Междунар. научн.-практ. конф. по философ., филолог., юрид., пед., экон., псих., социол., полит. наукам (Украина, г. Киев, 30 октября 2015 г.) — Горловка: ФЛП Пантюх Ю. Ф., 2015. — С. 38 — 44.
  32. Бутурлим Т. І. Рівень розвитку ґендерної культури старшокласників (результати констатувального етапу педагогічного дослідження) / Т. І. Бутурлим // Треті Арватівські читання: матеріали Міжн. наук.-практ. конф. (23 — 24 квітня 2015 р.). — С. 156—166.
  33. Бутурлим Т. И. Модельный подход к изучению учебной дисциплины «Педагогика»: гендерный аспект / Т. И. Бутурлим // Гендерные исследования в гуманитарных науках: сб. ст. по матеріалам ІІІ междунар. заочной научн.-практ. конф. (Россия, Новосибирск, 2015 г.). — Новосибирск: АНС «СибАК», 2015. — 40 — 44.
  34. Бутурлим Т. І. Символіка роману Галини Вдовиченко «Пів'яблука» / Т. І. Бутурлим, Н. Кошова // Українська та світова література в сучасному контексті: матеріали ІV Всеукр. наук.-практ. конф. (Ніжин, 18 бер. 2015 р.) / відп. ред. Т. І. Бутурлим. — Ніжин: ФОП Лук'яненко В. В. ТПК «Орхідея», 2015. — С. 78-80.
  35. Бутурлим Т. І. Читають усі: і дорослі, і малі (гра для старшокласників та їхніх батьків) / Бутурлим Т. І., А. Борщ // Наш укр. дім: наук.-попул. часопис для вчителів України та діаспори. — 2014.
  36. Бутурлим Т. І. Дослідження особливостей використання копінг-стратегій у процесі підготовки старшокласників до ЗНО з української мови та літератури: ґендерний аспект / Т. І. Бутурлим // Актуальні проблеми розвитку світової науки. Ч. І: зб. матеріал. міжн. конф. (Київ, 30 березня 2016 р.). — С. 35 — 38.
  37. Бутурлим Т. І. Ґендерна компетентність педагога в процесі формування андрогінності старшокласників / Т. І. Бутурлим // Наука в современном мире: сб. материал. междунар. конф. (Київ, 19 лютого 2016 р.). — С. 100—103.
  38. Бутурлим Т. І. Формування сімейних цінностей старшокласників / Т. І. Бутурлим // Развитие науки в XXI веке: сб. материал. междунар. конф. (Харків, 15 лютого 2016 р.). — С. 21–26.
  39. Бутурлим Т. І. Ґендерне виховання старшокласників у контексті педагогіки успіху / Т. І. Бутурлим // Партнерська взаємодія у системі інститутів соціальної сфери: зб. матеріал. міжн. конф. (Ніжин, 5-6 травня 2016 р.) / заг. заг. ред. О. О. Лісовця. — С. 26 — 28.
  40. Бутурлим Т. І. Позитивна афірмація як засіб ґендерного виховання старшокласників / Т. І. Бутурлим // Гендер і євроінтеграційні прагнення України: зб. матеріал. міжн. конф. (Дніпропетровськ, 18 квітня 2016 р.). — С. 11 — 12.
  41. Бутурлим Т. І. Виховання сімейних цінностей старшокласників засобами української літератури через співпрацю з батьками / Т. І. Бутурлим // Педагогіка вищої школи: досвід і тенденції розвитку: зб. матеріал. всеукр. конф. (Запоріжжя, 17 — 18 березня 2016). — С. 136—138.
  42. Бутурлим Т. І. Художнє моделювання форменого одягу для старшокласників / Т. І. Бутурлим, Ю. В. Міхієнко // Філологічна наука: проблеми й перспективи: матеріали Всеукр. студент. наук.-практ. конф.(Ніжин, 26 квітня 2016 р.). — С. 108—112.
  43. Бутурлим Т. І. Дослідження патріотичної культури старшокласників / Т. І. Бутурлим, В. В. Нечипоренко // Філологічна наука: проблеми й перспективи: матеріали Всеукр. студент. наук.-практ. конф. (Ніжин, 26 квітня 2016 р.). — С. 112—113.
  44. Бутурлим Т. І. Особливості виконання домашніх завдань з української літератури в старшій школі / Т. І. Бутурлим, О. С. Линник // Філологічна наука: проблеми й перспективи: матеріали Всеукр. студент. наук.-практ. конф.(Ніжин, 26 квітня 2016 р.). — С. 102—106.
  45. Бутурлим Т. І. Ґендерний підхід як засіб побудови паритетного суспільства / Т. І. Бутурлим // Актуальні проблеми становлення та розвитку держави і права в Україні: матеріали обласної науково-практичної конференції (Ніжин, 11 грудня 2015 р.). — Ніжин: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя, 2016. — С. 13 — 24.
  46. Бутурлим Т. І. Використання міжпредметних зв'язків на уроках української літератури як засіб ґендерного виховання старшокласників / Т. І. Бутурлим // Актуальні проблеми та перспективи вивчення іноземної мови: досвід минулого — погляд у майбутнє: матеріали наук.-практ. конф. (Ніжин, 17 листопада 2016 р.). — Ніжин. — С. 35 — 44.
  47. Бутурлим Т. І. Особливості сімейного права ХІХ ст. / Т. І. Бутурлим // Крок у науку: зб. статей ІІ Всеукр. наук. шкіл. конф. (Дніпро, 27-28 квітня 2017 р.). — Дніпро: ТОВ «Роял Принт», 2017. — С. 21 — 26.
  48. Бутурлим Т. І. Педагогічні умови патріотичного виховання старшокласників засобами ІКТ у процесі вивчення української мови / Т. І. Бутурлим, В.В Нечипоренко // Формування патріота в вимірі революції гідності та пріоритетів «Нової школи»: збірник статей учасників І Всеукраїнського круглого столу з он-лайн трансляцією (Суми, 16 — 17 лютого 2017 р.) / С. В. Драновська, Л. М. Чхайло. Електронне науково методичне видання Суми: КЗ СОІППО, 2017. — С. 37 — 43.
  49. Бутурлим Т. І. Позитивні афірмації та релаксації як засоби досягнення внутрішнього балансу особистості / Т. І. Бутурлим // Наукова Україна: зб. статей ІІ Всеукр. наук. конф. студ. (Дніпро, 25-26 травня 2017 р.). — Дніпро: ТОВ «Роял Принт», 2017. — С. 142—145.
  50. Бутурлим Т. І. Проект старшої школи ХХІ століття (за концепцією «Нова українська школа» (2016 р.)) / Т. І. Бутурлим, І. Гопка // «Наукова Україна»: зб. статей ІІІ Всеукр. наук. конф. студ. (Дніпро, 25-26 травня 2017 р.). — Дніпро: ТОВ «Роял Принт», 2017. — С. 145—148.
  51. Бутурлим Т. І. Соціальна реклама як вид мистецтва / Т. І. Бутурлим, О. Андрійко // «Наукова Україна»: зб. статей ІІІ Всеукр. наук. конф. студ. (Дніпро, 25-26 травня 2017 р.). — Дніпро: ТОВ «Роял Принт», 2017. — С. 138—142.
  52. Бутурлим Т. І. Формування життєстійкості старшокласників в умовах творення успішної європейської держави / Т. І. Бутурлим // Особистість та її історія: зб. матеріалів VII Міжнародної науково-практичної конференції (16-17 листопада 2017 р.) / за заг. ред. М. В. Папучі. — Ніжин: НДУ ім. М. В. Гоголя, 2017. — С. 36 — 38.
  53. Бутурлим Т. І. Відеоурок як засіб виховання гармонійної особистості старшокласників / Т. І. Бутурлим // Матеріали ІХ Міжнародн. фестивалю пед. інновацій / упор. Г. А. Назаренко. — 2017. (Черкаси, 21-22 вересня 2017 р.). — С. 162—165.

Інші публікації[ред. • ред. код]

  • Бутурлим Т. І. Будуємо гармонійні стосунки. Тренінг для старшокласників / Т. І. Бутурлим // Шкільний світ. — 2012. — № 17 (травень). — С. 18 — 20.
  • Бутурлим Т. І. Використання нестандартних завдань у процесі вивчення творчості Павла Тичини та Максима Рильського / Т. І. Бутурлим // Вісник Ніжин. обл. пед. ліцею Чернігів. обл. ради. — 2012. − Вип.1− 2. − С. 19 − 26.
  • Бутурлим Т. І. Виховний захід із української мови «Мовний Олімп ХХІ ст.» / Т. І. Бутурлим // Наш укр. дім: наук.-попул. часопис для вчителів та діаспори. — 2012. − № 2. − С. 66 − 78.
  • Бутурлим Т. І. Ґендерна картина світу в повісті О. Кобилянської «Людина» / Т. І. Бутурлим // Наш укр. дім: наук.-попул. часопис для вчителів України та діаспори. — 2009. ‒ № 1. ‒ С. 44 — 51.
  • Бутурлим Т. І. Ґендерна картина світу символічної поезії П. Тичини: методична розробка / Т. І. Бутурлим // Наш укр. дім: наук.-попул. часопис для вчителів України та діаспори. — 2011. ‒ № 1. ‒ С. 43 — 50.
  • Бутурлим Т. І. Засвоєння ґендерних стереотипів старшокласниками у процесі вивчення української літератури / Т. І. Бутурлим // Наш укр. дім: наук.-попул. часопис для вчителів України та діаспори. — 2009. — № 2. — С. 30 — 32.
  • Бутурлим Т. І. Контрольні завдання на уроках української літератури / Т. І. Бутурлим // Наш укр. дім: наук.-попул. часопис для вчителів України та діаспори. — 2012. − № 2. − С. 78 − 92.
  • Бутурлим Т. І. Лінгвотерапія (виховний мовознавчий захід) / Т. І. Бутурлим // Українська мова та література. — 2013. − № 11 — 12. −С. 70−77.
  • Бутурлим Т. І. Любов у телевізійних рекламах та художніх фільмах. Психолого-педагогічний тренінг для старшокласників / Т. І. Бутурлим // Шкільний світ. — 2012. — № 17 (травень). — С. 8 − 11.
  • Бутурлим Т. І. Модель ґендерної інтеракції в романістиці Л. Костенко, Ю. Покальчука та Люко Дашвар / Т. І. Бутурлим // Наш укр. дім: наук.-попул. часопис для вчителів України та діаспори. — 2012. − № 1. − С. 41−65.
  • Бутурлим Т. І. Профілактика ґендерного насилля як умова формування паритетної культури старшокласників / Т. І. Бутурлим // Наш укр. дім: наук.-попул. часопис для вчителів України та діаспори. — 2010. ‒ № 1. — С. 50 — 55.
  • Бутурлим Т. І. Профілактика ґендерного насильства (Проблема ґендерного насильства в українській літературі кінця ХІХ — початку ХХІ ст.) / Т. І. Бутурлим // Ґендерні стандарти сучасної освіти: зб. рекомендацій: у 3 ч. / ред. : Л. Кобелянська, І. Гуцуляк, М. Ябченко. — Запоріжжя: Друкарський світ, 2011. — Ч. 3. — 2011. — С. 174—188.
  • Бутурлим Т. І. Психолого-педагогічний тренінг для практичних психологів та соціальних педагогів «Формування навичок застосування контент-аналізу у психологічній діяльності» / Т. І. Бутурлим // Наш укр. дім: наук.-попул. часопис для вчителів України та діаспори. — 2010. ‒ № 1. — С. 76 — 84.
  • Бутурлим Т. І. Формування життєвих компетентностей старшокласників у контексті ґендерного виховання засобами української літератури / Т. І. Бутурлим // Наук.-метод. вісник Ніжин. обл. пед. ліцею Чернігів. обл. ради. — 2011. — Вип. 1 (3). — С. 5-9.
  • Бутурлим Т. І. Формування толерантних взаємовідносин хлопців і дівчат / Т. І. Бутурлим // Шкільний світ. — 2012. — № 17 (травень). — С. 16 — 17.
  • Бутурлим Т. І. Формування діалогічних взаємин: батьки, учителі, куратори та учні / Т. І. Бутурлим, Г. Ф. Мєзенцева // Школа: інф.-метод. журнал. — 2012. − №.11 (83), листопад. − С. 94 − 95.
  • Бутурлим Т. І. Числівник / Т. І. Бутурлим // Наук.-метод. вісник Ніжин. обл. пед. ліцею Чернігів. обл. ради. — 2012. − Вип.1. − С. 9 − 17.
  • Бутурлим Т. І. Як навчитися по-справжньому кохати? (тренінг для старшокласників) / Т. І. Бутурлим // Шкільний світ. — 2012. — № 17 (травень). — С. 12 — 15.
  • Бутурлим Т. І. «Якби тільки…» / Т. І. Бутурлим // Наук.-метод. вісник Ніжин. обл. пед. ліцею Чернігів. обл. ради. — 2012. − Вип.1. − С. 144 − 151.
  • Бутурлим Т. І. Використання інтерактивних методів і форм у процесі формування когнітивного компонента ґендерної культури старшокласників засобами української літератури / Т. І. Бутурлим // Наук.-метод. вісник Ніжин. обл. пед. ліцею Чернігів. обл. ради. — 2013. − Вип. 2 (4). − С. 8 − 12.
  • Бутурлим Т. І. Використання інтерактивних методів і форм у процесі формування емоційно-ціннісного компонента ґендерної культури старшокласників засобами української літератури / Т. І. Бутурлим // Наук.-метод. вісник Ніжин. обл. пед. ліцею Чернігів. обл. ради. — 2014. − Вип. 1.
  • Бутурлим Т. І. Використання сучасних досягнень педагогічних і психологічних наук у формуванні «Я-концепції» вчителя / Т. І. Бутурлим // Наук.-метод. вісник Ніжин. обл. пед. ліцею Чернігів. обл. ради. — 2014. − Вип. 1.
  • Бутурлим Т. І. Формування особистості учнів у контексті педагогіки успіху / Т. І. Бутурлим // Науково-методичний вісник Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради: [науково-методичний збірник]. — 2014. — Випуск 2 (6) / [укладач О. С. Дудченко]. — Ніжин: ПП Лисенко, 2014. — С. 11–20.
  • Бутурлим Т. І. Тренінг «Підвищення компетентності старшокласників щодо шляхів подолання стресу в навчально-виховному процесі» / Т. І. Бутурлим, Т. А. Зінченко //Науково-методичний вісник Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради: [науково-методичний збірник]. — 2014. — Випуск 2 (8) / [укладач О. С. Дудченко]. — Ніжин: ПП Лисенко, 2014. — С. 27–35.
  • Бутурлим Т. І. Дослідження особливостей виконання старшокласниками домашніх завдань з української літератури / Т. І. Бутурлим, О. С. Линник // Науково-методичний вісник Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради: [науково-методичний збірник]. — 2014. — Випуск 2 (8) / [укладач О. С. Дудченко]. — Ніжин: ПП Лисенко, 2014. — С. 36–39.
  • Бутурлим Т. І. Дослідження особливостей рецепції старшокласниками сучасної шкільної форми / Т. І. Бутурлим, Ю. В. Міхієнко // Науково-методичний вісник Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради: [науково-методичний збірник]. — 2014. — Випуск 2 (8) / [укладач О. С. Дудченко]. — Ніжин: ПП Лисенко, 2014. — С. 43 — 45.
  • Бутурлим Т. І. Виховний потенціал шкільної форми / Т. І. Бутурлим, Ю. В. Міхієнко // Науково-методичний вісник Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради: [науково-методичний збірник]. — 2014. — Випуск 2 (8) / [укладач О. С. Дудченко]. — Ніжин: ПП Лисенко, 2014. — С. 39–43.
  • Бутурлим Т. І. Боротьба за виживання маленької людини у світі насильства (розробка заняття за романом Ольги Слоньовської «Дівчинка на кулі») / Т. І. Бутурлим // Науково-методичний вісник Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради: [науково-методичний збірник]. — 2014. — Випуск 2 (8) / [укладач О. С. Дудченко]. — Ніжин: ПП Лисенко, 2014. — С. 15–26.
  • Бутурлим Т. І. Тропи (соціокультурна змістова лінія: національно-патріотичне виховання, формування потреби бути успішною особистістю) (урок української мови в 10 класі) / Т. І. Бутурлим // Науково-методичний вісник Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради: [науково-методичний збірник]. — 2016. — Випуск 1 (9) / [укладач О. С. Дудченко]. — Ніжин: ПП Лисенко, 2016. — С. 7 — 20.
  • Бутурлим Т. І. Партнерські взаємини між хлопцями та дівчатами: майстер-клас для вчителів / Т. І. Бутурлим // Соціальний педагог. — 2016. — № 8 (116), серпень. — С. 20 — 43.
  • Бутурлим Т. І. Сучасні підходи до підвищення компетентності вчителів щодо здійснення ґендерного виховання старшокласників / Т. І. Бутурлим // Матеріали VIII Міжнародн. фестивалю пед. інновацій. — 2016. — Т. 2 (Черкаси, 22 — 23 вересня 2016 р.). — С. 246—251.
  • Бутурлим Т. І. Особливості, структура, етапи сучасного уроку / Т. І. Бутурлим // Науково-методичний вісник Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради: [науково-методичний збірник]. — 2016. — Випуск 2 (10) / [укладач О. С. Дудченко]. — Ніжин: ПП Лисенко, 2016. — С. 4 — 8.
  • Бутурлим Т. І. Ролі-маски: за і проти (за фарсом-фантасмагорією Неди Неждани «Угода з ангелом») / Т. І. Бутурлим // Науково-методичний вісник Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради: [науково-методичний збірник]. — 2016. — Випуск 2 (10) / [укладач О. С. Дудченко]. — Ніжин: ПП Лисенко, 2016. — С. 8 — 14.
  • Бутурлим Т. І. Відгук на видання «Ігор Качуровський — Микола Шкурко: листування. 1994—2013. Мюнхен — Ніжин» (2016) (упоряд. М. П. Шкурко, передм. і прим. О. О'Лір) / Т. І. Бутурлим [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://nizhen.com.ua/uploads/files/VIDHUK_T_BUTURLYM_1.PDF. – Назва з екрана.
  • Бутурлим Т. І. Упровадження ґендерного підходу в навчально-виховний процес (навчальний семінар) / Т. І. Бутурлим // Педагогічна майстерня. — 2017. — № 3 (75). — С. 24 — 31.
  • Бутурлим Т. І. Упровадження ґендерного підходу в навчально-виховний процес (навчальний семінар) / Т. І. Бутурлим // Педагогічна майстерня. — 2017. — № 4 (76). — С. 21 — 25.
  • Бутурлим Т. І. Флешмоб ліцеїстів «Ми проти ґендерного насильства! Ми за ґендерну гармонію! / Т. І. Бутурлим // Науково-методичний вісник Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради: [науково-методичний збірник]. — 2017. — Випуск 1 (11) / [укладач О. С. Дудченко]. — Ніжин: ПП Лисенко, 2016. — С. 8 — 10.
  • Бутурлим Т. І. Шлях до успіху майбутнього ліцеїста (мовно-літературна гра) / Т. І. Бутурлим // Науково-методичний вісник Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради: [науково-методичний збірник]. — 2017. — Випуск 1 (11) / [укладач О. С. Дудченко]. — Ніжин: ПП Лисенко, 2016. — С. 67– 70.
  • Бутурлим Т. І. Відеоурок як засіб виховання гармонійної особистості старшокласників / Т. І. Бутурлим // Матеріали ІХ Міжнародн. фестивалю пед. інновацій / упор. Г. А. Назаренко. — 2017. (Черкаси, 21 — 22 вересня 2017 р.). — С. 162—165.
  • Бутурлим Т. І. Відеоуроки патріотичного виховання / / Т. І. Бутурлим, В. В. Нечипоренко // Вивчаємо українську мову та літературу. — 2017. — № 16 — 18 (488—490). — С. 5 — 14.
  • Бутурлим Т. І. Сім'я без гендерного насильства — основа гармонійних взаємин між чоловіком і жінкою (виховна година з гендерного законодавства ХІХ — ХХІ ст.) / Т. І. Бутурлим // Педагогічна майстерня. — 2017. — № 9 (81). — С. 34 — 42.
  • Бутурлим Т. І. Сім'я без гендерного насильства — основа гармонійних взаємин між чоловіком і жінкою (виховна година з гендерного законодавства ХІХ — ХХІ ст.) / Т. І. Бутурлим // Педагогічна майстерня. — 2017. — № 10 (82). — С. 22 — 26.
  • Бутурлим Т. І. Проблема дуалістичного світосприйняття головного героя новели Миколи Хвильового „Я (Романтика)“ / Т. І. Бутурлим // Науково-методичний вісник Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради: [науково-методичний збірник]. — 2017. — Випуск 2 (12) / [укладач О. С. Дудченко]. — Ніжин: ПП Лисенко, 2017. — С. 19 — 26.
  • Бутурлим Т. І. Дослідження бачення старшокласників нової української школи / Т. І. Бутурлим, І. Гопка // Науково-методичний вісник Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради: [науково-методичний збірник]. — 2017. — Випуск 2 (12) / [укладач О. С. Дудченко]. — Ніжин: ПП Лисенко, 2017. — С. 8 — 12.
  • Бутурлим Т. І. Дослідження сприйняття літературних відеохвилинок старшокласниками / Т. І. Бутурлим, О. І. Андрійко // Науково-методичний вісник Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради: [науково-методичний збірник]. — 2017. — Випуск 2 (12) / [укладач О. С. Дудченко]. — Ніжин: ПП Лисенко, 2017. — С. 5 — 7.
  • Бутурлим Т. І. Дослідження впливу фізкультхвилинок на формування життєстійкості старшокласників» / Т. І. Бутурлим, А. А. Кантур // Науково-методичний вісник Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради: [науково-методичний збірник]. — 2017. — Випуск 2 (12) / [укладач О. С. Дудченко]. — Ніжин: ПП Лисенко, 2017. — С. 12 — 14.
  • Бутурлим Т. І. Сім'я без гендерного насильства — основа гармонійних взаємин між чоловіком і жінкою (виховна година з гендерного законодавства ХІХ — ХХІ ст. та української літератури) / Т. І. Бутурлим // Основи здоров'я. — 2017. — № 10 (82). — С. 40 — 45.
  • Бутурлим Т. І. Психологічна підготовка старшокласників до ЗНО з української мови та літератури / Т. І. Бутурлим // Педагогічна майстерня. — 2018. — № 4 (88). — С. 34 — 41.
  • Бутурлим Т.І. Підготовка до ЗНО з української мови та літератури (повторення поетичних творів) / Т.І. Бутурлим // Науково-методичний вісник Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради : [науково-методичний збірник]. – 2018. - № 1 (13). – С. 5-10.
  • Бутурлим Т.І. Моделювання новітніх навчальних закладів академічного та професійного спрямування / Т.І. Бутурлим, І. С. Гопка // Науково-методичний вісник Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради : [науково-методичний збірник]. – 2018. – Випуск 1 (13) / [укладач О.С. Дудченко]. – Ніжин : ПП Лисенко, 2018. – С. 188 – 192.

Немає коментарів:

Дописати коментар