Розділи

04.07.24

Діяльність в умовах війни

 За результатами проведеного мною анкетування, учнівство України має достатній рівень життєстійкості, а вчительство – достатньо-середній.  Тому дуже важливо підтримати всіх, зокрема розвинути соціально-емоційні навички. У своїх учнів я формую якості життєстійкої особистості. Я вдосконалила концепцію Центру мовної та цифрової освіти «Школа успіху» відповідно до реалій життя. Мета центру: сприяти відновленню енергетичних ресурсів дітей та їхніх батьків, формуванню якостей успішної особистості, подоланню освітніх прогалин в учнів, викликаних війною в Україні, підвищити рівень знань та вмінь з української мови, української літератури, інформатики; підвищити професійну компетентність освітян України; організувати активний відпочинок для дітей і дорослих. Для учнів та учениць, чиї батьки служають у ЗСУ, передбачена знижка на навчання – 30% .

Розробляю інноваційні прийоми навчання та виховання, особистісного розвитку, навчальні програми, пишу навчально-методичні посібники від ОЦ «Школа успіху», видавництва «Богдан», упроваджую концепцію формування позитивного мислення.

Мій TED-виступ «Я маю в серці те, що не вмирає»: через терни до зірок» допоміг учням, батькам, учителям зрозуміти, що не може бути все просто в житті, є злети й падіння, головне – вірити в успішне розвязання проблеми.

У 2022-2023 рр. долучилася до всеукраїнських проєктів: «БомбеЗНО кемп 2022» (ГО «GoGlobal»), «Освітній СУП» (ГО «Навчай для України», «Планета супергероїв – 2» (Центр освітнього консалтингу «ІНВЕСТО»), «Країна можливостей» (Центр освітнього консалтингу «ІНВЕСТО»), «Починаю з себе» (ГО «Твої кроки»). Навички тьюторингу реалізую на Всеукраїнському проєкті «Освітній Суп». Минулого року пройшла навчання та отримала сертифікат учителя з тьюторськими компетентностями. Мій фах практичного психолога та знання тьюторингу допомагають зробити освітній процес більш ефективним. 17 червня 2024 р. долучилася до Першого конгресу тьюторів Всеукраїнського проєкту «Освітній Суп» (за підтримки ГО «Навчай для України», Світового банку, фінансування швейцарської фундації «UBS Optimus Foundation»).

На освітньому проєкті «Повір» працюю як СЕН-педагог. 25 червня 2024 р. на Національному EdCamp «Точка стійкості» відбулася презентація перших результатів роботи освітньої платформи. Пишаюся, що змогла долучитися до команди креативних та мотивованих освітян, що творять дива в режимі онлайн! У відеопрезентації залишила свій відгук СЕН-педагогині. До проєкту долучилося 570 учнів та учениць 7 і 9 класів. 95,7% дітей оцінили зустрічі на 5 зірок, очікування здійснилися в 70% учнів та учениць. Протягом короткого часу (2-3 місяців) помітні позитивні зрушення: діти стають більш упевненими, відкритими, зорієнтовані на успіх.

Зараз, коли триває Російсько-українська війна, усі мають долучитися до омріяної Перемоги! Ми повинні підтримати тих, хто зараз перебуває на полі бою, в окопах, у полоні, в лікарні, родини, які втратили батька / сина / чоловіка / брата. Нам теж складно психологічно, матеріально, але ж ми спимо в теплому ліжку, маємо можливість щоранку пити гарячу каву, ходити до магазину, бачити своїх дітей, друзів... Тому громадянський обов’язок українців – займатися волонтерством (добровільною неприбутковою суспільно корисною діяльністю). Важливо робити це щиро, від душі, з вірою в Перемогу! Залучати до цього дітей, демонструвати їм приклад патріотизму та відданості Батьківщині. Єдине, що я вмію, – займатися педагогічною діяльністю, передавати свій досвій учням, ученицям та вчителям.

Коли повернулася до рідного міста після 43-денного перебування в окупації, психологічно зламана, духовно слабка, розбита, відразу розпочала активну антикризову програму. Протягом місяця подолала депресію, повернулася в звичне русло освітньої діяльності, хоча всі заходи протягом 3 місяців (і для учнів, і для освітян) проводила на благодійній основі. Я вистояла! Про це в моєму інтервю. Проєкт «Шо там?» розповів українцям та українкам мою історію «Учителька під обстрілами написала посібник з української мови». Про перебування в окупації та спосіб порятунку від духовної смерті  розповіла у збірці від ГС «Освіторія» «Жити, щоб навчати» - це 80 історій неймовірних вчителів із усієї України, які проживають різні досвіди повномасштабної війни та роблять все, щоб втримати український освітній фронт. Мій освітній центр «Школа успіху» навіть отримав відзнаку «Знак Якості – 2023» у номінації «Якість, мужність та патріотизм».

Українці й українки – сильна нація. І те, що ми не здаємося, а боремося за право жити на своїй землі, працюємо під вибухи та звуки серени, навчаємо дітей (нам немає коли скиглити й перебувати в депресії) – це вже героїзм. Та освітяни й освітянки не працюють заради дипломів та орденів: начання та підтримка дітей – це професійний обов’язок. Саме тому швидко адаптувалися до онлайн-навчання в умовах карантину, офлайн-навчання в бомбосховищах.

На полі бою я особливої користі не принесу, а от на освітянській ниві – вагому. Протягом 2022-2024 рр. розробила й реалізувала кілька 33 освітніх проєктів. У рамках реалізації благодійсних проєктів усі зібрані кошти переказано на рахунок ЗСУ.  

У 2022 р. провела онлайн-марафон для учнів та учениць 11 класу, а в 2023 р. створила телеграм-канал «Готуймося до НМТ разом», наповнила його близько 100 онлайн-тестами, де протягом місяця, напередодні іспиту, щодня безкоштовно розміщувала тестові завдання, схеми, здійснювала психологічну підтримку. Записала відео для учасників освітнього процесу, у яких наголосила на важливості вірити у свої можливості та досягнення успіху:

У контексті реалізації Програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа» під керівництвом тренерів розробила та опублікувала на тулбоксі для вчителів вправу «Крутий конспект для сучасних учнів та учениць»: http://surl.li/keagz

25-26 червня 2022 року Освітній центр «Школа успіху» реалізував унікальний онлайн-проєкт міжнародного рівня – WEPIE-event «Інноваційні практики у світовому освітньому процесі: навчання без кордонів» для освітян, що працюють за покликом душі й серця. W – world; E – education; P – practice; I – innovation; E – experience. Мета заходуобмін досвідом, як учителі та вчительки в умовах війни продовжують працювати, реалізувати свої унікальні ідеї; підтримка укріаїнців, що перебувають на території України або за кордоном; збір коштів на потреби Збройних сил України. У міжнародному благодійному проєкті узяли участь 47 учасників та 21 спікер та спікерка (учителі, викладачі, директори / директорки закладів освіти, освітніх центрів, громадські діячі, приватні підприємці України та педагоги / педагогині, що нині перебувають за кордоном – у Польщі, Латвії, Литві, Канаді, Італії, Іраку, Нідерландах, Німеччині, Республіці Кіпр). Були представлені такі теми ТЕD-виступів: «Яким має бути освітній процес в умовах війни?», «Воїн світла»  кожен / кожна із нас», «Психологічні аспекти навчання в умовах війни», «Створення відеоуроків – виклик дистанційного навчання чи примха сьогодення? (практичні спостереження)», «Використання тьюторських компетентностей в освітньому процесі: розвиток соціально-емоційного інтелекту школярів», «Навчання українських учнів у польській школі у воєнний час», «Сміємося і вчимося: меми та комікси в навчанні», «Чи варто говорити з дітьми про почуття,  або Як навчитись відчувати те, що відчуває  інша людина?», «Практичні поради для онлайн-уроків від тренерки зі швидкочитання», «Чек на 10 млн доларів і щоденник у майбутнє (цікаві ідеї для нової школи)», «Як організувати інтелектуальний конкурс чи авторську освітню екскурсію: латвійський досвід в умовах суворих карантинних обмежень», «Історія про те, як індивідуальний освітній маршрут може змінити дитину, а в майбутньому – і світ», «Українські вчителі за кордоном», «Особливості взаємодії практичного психолога та педагога в процесі підтримки життєстійкості останнього», «Креативність   «магія на кінчиках пальців» чи виклик  часу», «Інтеграція українського підходу до навчання першокласників у систему освіти нідерландської початкової школи. Робота з дітьми українських біженців в Нідерландах», «Зцілення мистецтвом під час війни: досвід реалізації Міжнародного артпроєкту «Лелеки повертаються» від «Спілки освітян української діаспори», «Практичні лайфхаки для урізноманітнення уроків» (Юлія Должанська, Харків, Україна),  «Практичні поради щодо організації волонтерської діяльності в школі» та ін. З програмою WEPIE-event, відеозаписами, фотогалереєю, відгуками освітян можна ознайомитися на сайті «Школи успіху».

Під час війни презентувала результати своєї роботи щодо збереження психічного здоров’я, подолання освітніх втрат, розвитку мотивації  розвитку на ІХ та Х Всеукраїнському форумі взаємодії та розвитку (Усеукраїнський молодіжний рух «Lets do it Ukraine», МОН України, 2023-2024 рр.), засіданні Круглого столу «STEАM-ОСВІТА: від теорії до практики» (Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2023), І Дитячому міжнародному mini-EdCamp «Мистецтво творити себе й майбутнє своєї країни» (2023), Науково-практичному онлайн-семінарі «Обдарованість: методи діагностики та специфіка моніторингу» (2022), проєкті «Починаю з себе» (ГО «Твої кроки», 2024), усеукраїнськійих науково-практичних конференціях: «Лідерство і обдарованість: сучасний науковий дискурс та освітня практика» (ІОД НАПН України, 2024 р.), «Розвиток компетентностей в освітньому середовищі» (Atoms Hub; 16.03.24),       «Створення безпечного й комфортного середовища в умовах Нової української школи» (ATOMS HUB, 18.03.23).

Також багато працюю над собою, оскільки лише щасливий учитель може виховати щасливих дітей. Віддаю перевагу заходам, пов’язаних із гармонізацією особистості: «Толока Стійкості. Знижуємо стрес — переосмислюємо власні ресурси» (ГО «ЕдКемп Україна», 2024 р.),  «Освітній фронт. Непроговорене»  (ГО «Go Clobal», 2023 р.), «Імперативи розвитку Нової української школи: сучасні реалії» (2024),  «Ментальне здоров’я» (ВГО «Українська асоціація фахівців з інформаційних технологій»; освітня платформа «4 PEOPLE», 2024 р.), «Перезавантаження. Розвиток особистісного ресурсу: психологічні практики, рекреація, адаптація, медитація» (МОН, 2024 р.).

 Війна на всіх вплинула, але ми, освітяни, не маємо права опускати руки, адже повинні підтримати дітей, допомогти їм, навчити. Ніщо не має руйнувати нас! Ми самостійно будуємо своє життя! Не варто витрачати роки на страждання. Ми повинні формувати в собі якості життєстійкої особистості! Розмальовуйте своє життя яскравими фарбами! Любіть і цінуйте себе! Сяйте! Даруйте іншим радість! Будьте щасливими!

 

Немає коментарів:

Дописати коментар